Category: Info Semasa

Hati-Hati Jika Anda Ada Kesan Lebam Pada Badan…

lebam

Lebam Pada Bahagian Kaki Dan Peha Mungkin Perbuatan Jin? Selalu Lebam-lebam ??? tak tahu dari mana datangnya lebam.Semoga Allah melindungi kita,bangun pagi tiba2 ada lebam kat anggota badan, siapa disini yang kerap ada lebam2 dibadan?Bila Jin atau makhluk halus mula jatuh cinta kepada seseorang wanita, pasti buruk padahnya. Pada permulaan, akan wujud kesan lebam pada […]

Dulu Takut Nak Kahwin…

dulu

Setiap pasangan yang bercinta mesti bercita-cita nak menamatkan zaman bujang dan hidup bersama pasangan secepat yang mungkin. Namun, bukan senang nak kahwin dengan keadaan ekonomi sekarang ni. Buat majlis simple pun memerlukan belanja juga. Ada juga yang bercinta dah bertahun tahun tapi masih belum kahwin kerana belum stabil, jom baca perkongsian daripada wanita ini yang […]

Pengorbanan Seorang Ibu Yang Sanggup Pinjam Ahlong Untuk Hadiri Majlis Konvo Anak Di England

konvo

Pengorbanan dan kasih sayang seorang ibu terhadap anak sungguh tak ternilai harganya. Semenjak dari dalam kandungan ibu telah melimpahkan anak dengan penuh kasih sayang sehingga ke akhir hayatnya. Dan semestinya kebahagiaan sebenar seorang ibu adalah apabila melihat anak-anaknya berjaya dalam hidup. Walaupun jauh beribu batu, ibu ini sanggup terbang ke England hanya kerana mahu melihat anaknya […]

10 Silap Besar Isteri Terhadap Suami

silap

10 Silap Besar Isteri Terhadap Suami Rumahtangga adalah satu bentuk hubungan mesra diantara seorang lelaki dan wanita sebagai suami dan isteri dalam perjalanan menuju kebahagiaan dalam kehidupan dan untuk mendapatkan redha Allah. Tetapi ramai yang tidak menyedari akan beberapa perkara yang merupakan satu kesilapan besar dilakukan oleh isteri terhadap suami mereka. 1. Menuntut keluarga yang […]

Beza Penjaja Miskin Dengan Penjaja Kaya

jaja

Orang kata berniaga makanan ni untung lebat. Yelah, permintaan sentiasa ada kan. Tapi korang tahu tak, ada beza antara ‘peniaga kaya’ dengan ‘peniaga miskin’? Ada orang dah 2o tahun jadi penjaja tapi tak kaya-kaya, ada orang pulak peniaga bermusim je tapi buat untung gila-gila! Macam mana pulak tu? Ikuti pencerahan tentang perkara ini yang dikongsikan […]

Lelaki Ini Kongsi Pengalaman Mendebarkan Urus Jenazah Tukar Jantina

debar

Seringkali amal dan dosa yang dilakukan oleh seseorang muslim itu dibayar ‘tunai’ oleh-NYa sejak di dunia lagi. Boleh jadi ia merupakan peluang untuk insaf dan kembali ke jalan yang diredhai jika diizinkan Allah. Lelaki ini berkongsi pengalaman menguruskan jenazah muslim yang telah menjalani pembedahan jantina. Semoga menjadi peringatan dan iktibar kepada semua yang membaca agar tidak […]

Lelaki Ini Meluat Dengan Perangai Keluarga Pesakit..Tapi Berlagak Macam…

nurse

Tugas menjaga pesakit seperti yang dilakukan jururawat bukanlah satu tugas yang senang. Ini kerana meraka perlu berhadapan dengan kerenah dan emosi pesakit yang pelbagai saban hari. Mereka bukan sahaja bertugas untuk mengurus makan minum dan ubat-ubatan pesakit, malah bertanggungjawab menjaga hal ehwal kebersihan pesakit. Namun, masih juga kita dengar rungutan dari sesetengah orang yang tak […]

Keliru Dengan Hukum Wanita Ziarah Kubur, Penjelasan Tentang Perkara Ini…

cara

Seringkali timbul kekeliruan tentang hukum wanita menziarahi kubur. Antara sebabnya adalah perempuan senang terbawa-bawa dengan emosi, apatah lagi jika si mati adalah orang yang disayangi. Dikhuatiri situasi seperti meratapi kematian akan terjadi di situ. Situasi ini menimbulkan reaksi sesetengah pihak yang beranggapan bahawa kaum hawa tidak dibenarkan berziarah kubur, lebih-lebih lagi mereka yang sedang dalam haid. Benarkah […]