Category: Tips MamaPapa

INI KESILAPAN YANG SELALU IBU BAPA BUAT KETIKA ANAK DEMAM. SALAH SATUNYA MANDIKAN DENGAN AIR SEJUK…

anak3

Bila anak kecil demam, ibu dan ayah mesti rasa susah hati. Menangani bayi demam tak sama caranya dengan orang dewasa. Mungkin ada cara rawatan yang dilakukan oleh ibu bapa ketika anak demam selama ini tidak betul. Menyedari hal tersebut, sebagai pengamal perubatan Dr.Abdul Rahim atau lebih dikenali sebagai DrRich DrRahim menerangkan perkara yang betul tentang […]

KENAPA PERLU TAHU WAKTU SUBUR WANITA?

haid

KENAPA PERLU TAHU WAKTU SUBUR WANITA?   1. Untuk memudahkan mendapat zuriat 2. Untuk mengelakkan daripada mendapat zuriat   Kedua-duanya adalah sama penting. Ilmu ini mungkin boleh anda sebarkan dan digunakan secara praktikal. JOM KITA FAHAMI KITARAN HAID WANITA   Kitaran haid ini agak kompleks dan susah sikit untuk difahami. Kitaran haid wanita berlaku setiap […]

Nak Bahagia & Berjaya Dalam Hidup? Baca Tips Hebat Dari Doktor Ni…

doa

Seperti yang kita semua sedia maklum, langkah terbaik untuk mewujudkan aura positif dalam diri adalah dengan bergaul dan berkongsi pendapat dengan golongan yang berilmu dan berjaya. Selain itu, membaca buku-buku motivasi juga dapat membantu menyingkirkan perasaan negatif dalam diri. Di facebook, tips hebat daripada doktor ini tentang bagaimana nak bahagia dan berjaya dalam hidup mendapat […]

Susah Di Awal Perkahwinan, Wanita Ini Kongsi Cara Kekalkan Kebahagiaan Rumahtangganya…

yuyu

Waktu awal perkahwinan adalah saat-saat paling mencabar, lebih-lebih lagi jika berkahwin dalam usia muda. Isteri memainkan peranan penting dalam membentuk kebahagiaan rumahtangga, justeru perlu banyak bersabar dan redha melalui masa susah dan senang bersama pasangan. Ada orang memang jenis bila dah kahwin, tak nak susahkan keluarga. Semua masalah disimpan dan ditanggung sendiri tanpa membebankan ibu […]

KONGSIKAN !!! CARA MUDAH PUTIHKAN GIGI, TAK PERLU JUMPA DOKTOR GIGI, CAMPURKAN 2 BAHAN INI TERBUKTI BERKESAN HANYA SELAMA 2 MINIT!

gi

Kita semua ingin mempunyai senyuman yang sempurna dan gigi yang seseorang memanggil kad yang menghasilkan kesan yang baik kepada orang lain. Ini adalah sebab mengapa kita semua mahu mempunyai gigi putih dan kemas. Langkah pertama, jika anda mahu untuk mencuri segala-galanya dan membuka pintu untuk melihat dunia, adalah untuk mengekalkan kebersihan mulut yang baik. Kami […]

Khasiat Ais Batu Dan Air Sejuk Yang Korang Kena Tahu

ais1

Ramai yang cakap minum air sejuk boleh buncitkan perut, kunyah ais juga tidak bagus untuk kesihatan kan. Sebenarnya, banyak kebaikan ais dan air sejuk yang mungkin ramai yang tidak tahu. Kami ada sediakan 28 khasiat ais batu dan air sejuk sebagai panduan dan untuk info penting buat korang semua. Baca dekat bawah ni okay !

Cara Mudah Selesaikan Masalah Sembelit Yang Orang Ramai Tak Tahu

sem

Masalah sembelit? Memang menyeksakan , ya tak? Kadang-kadang sampai makan masa berjam-jam dekat tandas disebabkan sukar untuk membuang air besar.   Sebenarnya , ada banyak cara nak selesaikan masalah sembelit ni. Selain dari ambil pelbagai jenis ubatan, korang juga boleh cuba untuk mengurut bahagian yang dipanggil Perineum. Apa itu Perenium? Bahagian ini merupakan antara dubur […]

CARA MUDAH HILANGKAN KOTORAN PADA PERMAIDANI.. MUDAH SANGAT!

cu

“Nak beli karpet baru pun masih rasa ragu-ragu lagi sebab sayanglah kalau tertumpah kuah rendang ke cebisan krim kek atau serbuk-serbuk biskut raya melekat celah-celah karpet baru tu… Ish, tak sangguplah! Karpet yang ada sekarang ni pun masih susah nak dicuci malah kotoran hasil tumpahan kuah satay raya tahun lepas pun tak hilang lagi”, bentak […]